O să avem cu ce merge la mare. „Trenurile Soarelui” revin de vineri

O să avem cu ce merge la mare. „Trenurile Soarelui” revin de vineri
| Foto: www.pexel.com

Așa hultă cum este, CFR Călători vine cu o veste ceva mai veselă. Din 11 iunie, CFR pune pe șine 40 de „Trenuri ale  Soarelui”, adică cele ce merg spre mare. Și spre Deltă. În mod bizar, tot CFR Călători ne asigură că drumul din București până pe Litoral nu va trece de 2 ore. Ei, asta e mai greu de crezut, dar, cum speranța moare ultima…

 

Săgețile Soarelui

„Cele 4 trenuri de viteză (IR 1682, IR 1683, IR 1686, IR 1688), care circulă fără opriri intermediare între Bucureşti Nord şi Constanţa, ajung la destinaţie în două ore - timp greu de atins în condiţii legale de alte mijloace terestre de transport, din centrul Bucureştiului în centrul Constanţei”, conform CFR.

Ziceam că pare promisiunea celor două ore pare un basm, în condițiile în care durata călătoriei cu celelalte trenuri InterRegio, pe ruta Bucureşti - Constanţa, este, în medie, de circa 2 ore şi 20 minute.

Programul complet din 25/26 iunie este următorul: 38 de trenuri directe (19 dus/19 întors) şi ramurile aferente care pornesc din principalele oraşe, vor avea ca destinaţie /plecare litoralul românesc, din care 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinaţie/plecare Mangalia; 32 de trenuri (16 dus/16 întors) vor asigura legătura din Capitală cu litoralul şi retur (12 perechi din Bucureşti Nord, trei perechi din Bucureşti Băneasa, o pereche din Bucureşti Obor).

De asemenea, pentru călătoria în Delta Dunării, din 12 iunie 2021, trenurile RE 8007/RE 8653 şi RE 8658/ RE 8008 vor asigura zilnic, pe întreaga durată a sezonului, legătura directă Bucureşti Nord - Tulcea Oraş şi retur. Totodată, în fiecare zi, patru trenuri (2 dus/2 întors) vor continua să circule între Medgidia şi Tulcea.

 

Baruri, ca să treacă timpul mai ușor

CFR Călători mai precizează că trenurile Tineretului IR 1924 şi IR 1923 Sibiu - Mangalia şi retur vor avea în compunere vagon de dormit, iar pe distanţa Bucureşti Nord - Mangalia vor avea tarife de Regio Expres.

Trenurile de lung parcurs au în compunere vagoane de dormit şi cuşetă, iar vagoane restaurant sau vagoane prevăzute cu bar se află în compunerea trenurilor IR 1944/ IR 1948 şi IR 1945/ IR 1949 Satu Mare - Mangalia şi retur, IR 1994 şi IR 1993 Craiova - Mangalia şi retur, IR 1983 şi IR 1984 Bucureşti Nord - Mangalia şi retur, IR 1686 şi IR 1688 Tomis Expres Braşov - Constanţa şi retur, se arată în comunicatul CFR Călători.

La bani buni

Tariful pentru o călătorie cu loc rezervat pe ruta Bucureşti Nord - Constanţa este de 59,6 lei la tren IR, clasa a 2-a, şi de 30,3 lei la tren Regio, clasa a 2-a. Dacă se achiziţionează un bilet dus-întors pasagerul beneficiază de 10% reducere, iar pentru cumpărarea biletelor în avans reducerea este de până la 10% din tariful de transport. Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenţii de 50% reducere la călătoria în vagoanele clasa a 2-a.

 

 

Comenteaza